Hemos localizado un total de 38 libros disponibles para descargar
Joan B. Pastor Aicart

Autor: Josep Martínez Sanchis

Joan B. Pastor Aicart (Beneixama, 1849-1917) va ser metge rural i un escriptor molt prolífic, tant en castellà com en valencià. Si bé ha estat conegut com a poeta, la seua obra abraça tot tipus de gèneres literaris: assaig, teatre, articles de premsa, crítica literària, narrativa curta, etc. Fins ara, la seua figura ha passat desapercebuda dins del moviment de la Renaixença valenciana, tot i ser l'autor més premiat al llarg dels territoris de parla catalana durant aquells anys de renaixement lingüístic. El caràcter conservador i religiós d'una bona part de la seua obra i el seu tarannà social discret, que el va fer viure lluny de la capital i sempre més atent al treball que no a l'aparició en els cenacles literaris de l'època, han mantingut probablement oculta la importància dels seus escrits. Aquest llibre, que intenta ser una reconstrucció de la seua biografia intel·lectual, presenta també una breu selecció dels seus textos més rellevants.

Certamen poético celebrado con motivo del concurso de premios abierto por la Academia Bibliográfica-Mariana para solemnizar el primer aniversario de su instalación en la noche del 18 de octubre 1863

Manuel Jiménez Catalán. La imprenta en Lérida

Autor: Lola González

Transcripció del manuscrit de Manuel Jiménez Catalán, La imprenta en Lérida. Ensayo bibliográfico (1479-1917), dipositat a la Biblioteca Nacional de Madrid. Fruit d'una llarga i minuciosa investigació bibliogràfica. El text presenta una exhaustiva relació d'impremtes i edicions sorgides a Lleida des del segle XV fins a començament del XX. El llibre inclou un estudi crític i anotat a càrrec de Lola González.

Católicos y liberales

Autor: Germán Perales Birlanga

Els estudiants universitaris van protagonitzar importants moments d'oposició contra el govern de Primo de Rivera i van participar activament en la dividida societat de la Segona República i la posterior guerra. El seguiment de les activitats dels universitaris des de la Restauració borbònica fins a la Guerra Civil mostra que els destacats esdeveniments protagonitzats pels estudiants des de finals dels anys vint, s'expliquen per la tasca d'uns altres que, abans que ells, es van iniciar en l'experiència associativa, van introduir en la comunitat escolar mitjans impresos de comunicació i van protagonitzar notables pugnes en defensa de les llibertats i els interessos que els eren propis. Van ser anys d'experimentació i entrenament en els quals van participar no pocs noms després destacats en la vida pública.

Certámen Poético celebrado con motivo del concurso de premios abierto por la espresada academia para solemnizar el quinto aniversario de su instalación en la noche del 13 de octubre de 1867

Autor: Academia Bibliográfico-mariana

La imprenta en la provincia de Alicante (1602-1925).

Autor: Isidro Albert Berenguer

List of Printed Books in the Library of the Hispanic Society of America

Autor: Hispanic Society Of America. Library

Bibliografía de la lengua valenciana: Siglo XVI: entries 320-1148